vrijdag 23 juli 2010

ZIN om te zwetsen


De titel van dit blog is dan wel zin en on zin, en tot nu toe heb ik wel geprobeerd zin te schrijven, maar nu ga ik wat onzin plaatsen omdat het leuk is om kronkels verder uit te diepen
Nu nog een beginnetje oke het woord beginnetje is een mooi begin van een lap tekst zonder bedoelde inhoud, misschien dat het er in sluipt of zullen mensen zinnige delen tegenkomen maar ik verwacht dat dat mamamappelsapjes zullen zijn, je leest t omdat je t wil lezen niet omdat het er staat. Maar daar ging ik t niet over hebben, ik zou starten met een begi nnetje dat is wel een goede voor de eerste keer want eindigen met een beginnetje is schier onmogelijk, waar komt dat woord vandaan komt wel terug in andere woorden zoals schier-eiland dus t zal wel oud hollandsch zijn voor bijna, vandaar dat t met sch wordt geschreven, he dat woord ook al de breezah jongentjes en jonngentjes die zich voordoen als meisje zullen dat al als oud Hollands zien zij schrijven, hm kunnen ze nog wel schrijven of sms en msn en ze alleen maar zo staat t geschreven in bovenstaande regel en omdat hoger vaak beter is zal t wel waar zijn, tenminste het is een vergroot woord, als iets negatiefs wordt aangeduid zoals de kosten dan is hoger helemaal niet zo positief, en waarom ik nu poeslief denk is voor mij een hoger raadsel dan voor jou, waarschijnlijk, want ik zit op de 2e etage wat een logischer woord is dan verdiepi ng, om de simpele reden dat een verdieping omhoog onmogelijk is, waar etage op slaat en waar t exact vandaan komt weet ik niet maar een verdieping omhoog gaan klinkt als bijscheren en opgraven, hoe doe je dat op graven, als je in de bak van een dumper staat dan sta je op een wagen te graven, zo worden de argelozen nog wat lozer altijd maar bezig met op graven in de grond en dan noemen ze t in hoog hollands archeologie, ik begrijp dat allemaal niet maar dat is logisch ik ben namelijk normaal en voor een normaal iets is alles wat anders is vreemd en het is niet vreemd dat ik vreemde dingen niet begrijp nou wordt het goed, als ik in die betekenis van vreemd zeg t is niet vreemd zeg ik dus het is niet niet normaal is dat ik het begrijp… jee ik heb mezelf afgeschud, ik ben blijkbaar niet al te goed meer in kronkels volgen, als ik mijn tiksnelheid sneller tik dan ik kan begrijpen, zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik bedoel? En als je ja zegt hoef je t niet te doen, het is wel leuk om een mysterie te hebben om over te piekeren als ik een andere trein neem, omdat ik de aansluiting heb gemist en een uur moet wachten op de volgende, ik wil alleen weten of iemand het me kan uitleggen, want dat zou betekenen dat diegene het begrijpt en dan valt dit stuk al sneller in het rijtje van andere teksten die ik heb geplaatsrt dan ik verwacht had heSTOP dat ik vraag of iemand het misschien begrijpt betekend niet dat zo iemand t ook gelezen heeft en durft tot te geven dat hij zij t begrijpt. Hmm, zo te zien gaat t me wel lukken om voor gluren bij de buren 5 minuten vol te praten met absurdistische ideeën gedachten en frasen, nu nog Jasper over halen om daarna 5 minuten te vullen met doordachte weloverwogen woorden, om t contrast en de humor te vergroten.


ps. ik heb eerst t stuk geschreven en daarna pas de titel bedacht, maar daar geef ik mezelf even met links een schouderklopje voor, omdat t kan, ik kijk uit naar de reacties, dus wees lief en geef in dezelfde stijl een reactie, verklaar me voor gek, voor normaal of verklaar waarom ik geniaal ben(dat is pas absurd)

1 opmerking:

pieter zei

hmm, geinige foto, geen idee waar t van is en wat er op tv is, maar een goed voorbeeld van promillage fotografie