woensdag 9 september 2009

kleine toevoeging aan pi en pie: pi is links

als je je afvraagt wie of wat pi en pie zijn, dan zou je mijn vorige verhaal eens moeten lezen, nadat ik het er met de psycholoog over had gehad, las ik ergens iets over de verschillen tussen de linker en rechter hersenhelft, kort gezecht is de rechter creatief en de linker objectief, in de rechter hersenhelft zit tevens je rem, doordat mijn bloeding vooral rechts heeft aangetast ben ik erg ongeremd geworden en moet ik die rem er objectief, dus met de linker helft opzetten, als het normaal in balans is zet de rechter helft de rem er intuitief op zodra het ontremd raakt, doordat ik rechts de schade heb zitten werkt dit niet intuitief of automatisch, maar moet ik er zelf aan denken, bij logopedie leer ik nu de balans terug te vinden waardoor een gesprek een gesprek blijft en niet doorslaat in een monoloog waarin ik van de hak op de tak spring. En ik moet actief opletten dat ik rekening hou met mijn gesprekspaartner en dus niet op dezelfde manier met mijn oma, of de arts
praat als met vrienden
bron: http://hartenziel.nl/artikel/linker_of_rechter_hersenhelft/

Geen opmerkingen: