dinsdag 1 september 2009

normaal

Sommigen van jullire zullen deze kronkel al kennen omdat ik m eerst op hyves had gezet, maar hier heb ik meer mogelijkheden dus vanaf nu zet ik al mijn zin en onzin op deze pagina

Zoals ook u op dit moment heb ik teveel tijd, helaas heb ik niet altijd een pc met internet beschikbaar om mijn tijd te verspillen, vandaar dat ik iets te lang heb na gedacht over mijn al oude theorie dat ik normaal ben, zoals ik al jaren loop te verkondigen ben ik voor mezelf normaal, en ben jij, mag ik jij zeggen?noem mij maar pi, maar jij bent voor hjezelf ook normaal, en anderen zijn altijd een beetje anders dan jij, maar zij zijn weeer normaal voor zichzelf, oftewel het maakt niet uit hoe je eruitziet, of hoe je je gedraagd, voor jezelf ben je altijd normaal,dit zorgt ervoor dat het niet uitmaakt hoe je er uitziet het ligt altijd aan het normaal beeld van de ander als hij/zij je vreemd/abnormaal vindt, en het is dus ook niet meer dan normaal dat je niet normaal bent, het zou erg saai zijn als ieders beeld van normaal hetzelfde was, dit is dus een oproep aan iedereen die zich normaal voelt zich vooral normaal te blijven gedragen en zich niks aan te trekken van die mensen die zeggen dat je niet normaal bezig bent, vertel ze desnoods deze theorie, zodra iedereen m kent wordt de wereld weer normaal en kunnen we weer net zoveel lol hebben als voordat het allemaal zo abnormaal werd, vroeger was alles beter. Oftewel, ik verwacht dat ik zo ver naar wazig ben uitgeweken dat ik in extreem helder ben uitgekomen, oftewel ik ben zo ver uitgezoomd op het echte leven dat ik alles overzie Moet ik me al zorgen gaan maken? Of is dit normaal voor mensen met teveel rust/vervelingsmomenten? Met vriendelijke groet, pi. de vervolg gedachte heb ik met de psycholoog gedeeld, en die zei dat iedereen een balans tussen persoonlijkheden in zich heeft

1 opmerking:

Anoniem zei

Ooit een normaal mens ontmoet? En beviel het?
Ik zag die ooit ergens op een poster en ik moest er aan denken bij het lezen van dit stukje.
Volgens mij bestaat er helemaal geen objectief 'normaal', bestaat er alleen een subjectieve norm van wat NORMaal genoemd wordt.
Zolang je binnen bepaalde grenzen blijft van een soort sociaal geaccepteerde norm is er niet zo veel aan de hand. Dan kan je prima rond de kantlijn gaan zitten. Dat soort mensen zijn nodig, die maken het leven leuk.
"Normale" mensen (mensen die bang zijn om te veel af te wijken en dus veilig in het midden proberen te blijven zitten) zijn er echt genoeg.