woensdag 9 september 2009

multi tasken

Multi-tasken
om te beginnen wil ik alvast mijn excuses aanbieden aan uim 50% van de wereldbevolking
ik wil een rel starten over de mythe vdat vrouwen goed zijn in meerdere dingen tegelijk doen en man nen niet, toen ik in utrecht zat kreeg ik de eerste hint naar de ontrafeling van deze mythe, ik besef heel goed dat ik door mijn bloeding slechter ben geworden in t meerdere dingen tegelijk doen. In de hoogstraat was ik op zoek naar goede ontvangst van het draadloze netwerk door met de laptop op het blad van mijn rolstoel door het gebouw te rollen, na 2 gangen afgekeurd te hebben gaf ik het op en ging weer naar mijn kamer, toen ik langs de huiskamer rolde werd ik gestopt omdat ik moest stoppen met 2 dingen tegelijk doen, ik was natuurlijk pissig want ik was geen 2 dingen tegelijk aan het doen, ik reed door de gangen met een laptop op mijn blad, en stopte af en toe om te kijken hoe sterk de ontvangst daar was, dat valt voor mij niet onder 2 dingen doen later bedacht ik me dat dat de manier is waarop vrouwen beter zijn in meerdere dingen tegelijk doen, ze benoemen handelingen die opzichzelf niks voorstellen een opzich staande taak, dus de laptop op mijn blad hebben staan en af en toe erop kijken was een taak en dooor de gangen rollen was een taak, op die manier ben ik altijd erg goed geweest in multi-tasken; ik las vaak de krant als ik naar huis liep, en ik keek altijd tv tijdens het internetten.
Een ander argument is dat vrouwen praten zien als een losse taak, ik ben zelf ook een enorme kletsmajoormaar tijdens een handeling een gesprek voeren noem ik niet meerdere dingen tegelijk doen, het is wel de reden waardoor ik mijn rijbewijs heb gehaald, doordat ik zenuwachtig was begon ik een praatje te maken met de examinator, hij maakte daaruit op dat ik goed genoeg was om te rijsden en te kletsen het wel goed was, en dat tewijl het voor mij moeilijker is om niks te zeggen.
Mijn vader heeft een goede verklaring voor het aandacht verdelen, hij zegt: je hebt normaal een totaal concentratie vermogen van 100% hebben en dit naar eigen inzicht kunnen inzetten, dus 2 kleine taken kan je goed uitvoeren met elk 50% aandacht, voor moeilijker taken werkt dit niet.Dus door kleine taken te benoemen alsof het je volle aandacht nodig heeft kan je meerdere dingen tegelijk doen, en doordat iedereen het al jaren zegt, geloven wqe t maar gewoon, EN we hebben geen zin in de loze discussie, want hoe belangrijk is tr nou dat de ene ergens b eter in is dan de

2 opmerkingen:

Alex zei

De Rijksuniversiteit van Groningen zegt vandaag dat volgens hen multitasken niet eens bestáát ...
"Mensen die daar goed in zijn, zijn in werkelijkheid in staat diverse bezigheden in hun hoofd zeer snel af te wisselen."
Ik denk dan dat mensen die multitasken dus eigenlijk razendsnel zijn afgeleid:
"Oooh, ik moet dít nog doen... oh, ik moet dát nog doen... ohhh, ik moet dit nog doen..."
En volgens recent brits onderzoek zijn ze er ook nog eens heel slecht in. :-D

javo zei

Jaa ^^ of dat ik bijvoorbeeld voorheen kon smsn EN mijn hoofd vooruit had om te zien waar ik was of loopte :P
of zijn dit nu twee losstaande taken? :)